صنایع بسته بندی پارس کیمیا سلولز - مشروح خبر :: جبران عقب‌ماند گی‌ها با تقویت صنعت بسته‌بندی

 

جبران عقب‌ماند گی‌ها با تقویت صنعت بسته‌بندی

 

مقدمه:
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره برترین‌های صنعت بسته‌بندی کشور گفت: صنعت بسته‌بندی، فعالیتی جمعی و خوشه‌ای است و با کار گروهی و بررسی ابعاد متفاوت کار و آینده‌نگری در این زمینه می‌توان عقب‌ماندگی در بسیاری از حوزه‌ها را جبران کرد.
 

 

 

 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره برترین‌های صنعت بسته‌بندی کشور گفت: صنعت بسته‌بندی، فعالیتی جمعی و خوشه‌ای است و با کار گروهی و بررسی ابعاد متفاوت کار و آینده‌نگری در این زمینه می‌توان عقب‌ماندگی در بسیاری از حوزه‌ها را جبران کرد.

 


علی‌آقا محمدی در نخستین جشنواره و نمایشگاه برترین‌های صنعت بسته‌بندی کشور درباره صنعت بسته‌بندی در کشور با تاکید بر اینکه صنعت بسته‌بندی از اهمیت بالایی برای فعالان این حوزه برخوردار است، اظهار کرد: ثروت از ۳ دسته طبیعی، ناملموس و اجتماعی و انسانی تشکیل می‌شود که ایران از نظر ثروت‌های طبیعی و ناملموس از سطوح بالایی برخوردار است اما در زمینه اجتماعی و انسانی با کاستی‌هایی مواجه است که باید برای رفع آنها تلاش شود.
رییس شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره برترین‌های صنعت بسته‌بندی کشور تصریح کرد: ایران وارد پنجره جمعیتی شده است به‌گونه‌ای که جمعیت تحصیلکرده و آماده برای اشتغال در کشور از شرایط مناسبی برخوردار است که می‌تواند برای رشد کشور در سطوح جهانی اهمیت بسزایی داشته باشد.
آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حرکت به سمت جامعه جهانی در زمینه بسته‌بندی اقدامی به روز و راهبردی برای آینده کشور است که فعالان این حوزه باید نقش خود را به بهترین شکل انجام دهند و علاوه‌بر این باید از همیاری سایر حوزه‌ها ازجمله عرصه هنر نیز استفاده کرد تا بتوان علاوه‌بر پوشش محصولات خود در کشور، محصولات سایر کشورها را نیز زیرپوشش قرار داد.

 

هدف صنعت بسته‌بندی، ورود به دبلیوپی‌او 
افشین فخر، دبیر نخستین جشنواره برترین‌های صنعت بسته‌بندی کشور نیز در این جشنواره اظهار کرد: هدف از ورود به سازمان جهانی صنعت بسته‌بندی (دبلیوپی‌او)، این است که اوضاع و خدمات فعلی این صنعت را در حد استانداردهای جهانی ارائه کنیم.
وی افزود: خوشبختانه کشور ما این قابلیت را دارد تا توانمندی ایرانیان در سطح جهان نمایان‌تر شود، در همین زمینه سعی شد با دعوت از پروفسور کیث آلفرد پیرسون، دبیرکل سازمان جهانی بسته‌بندی بتوانیم همه دستاوردهای کشور را در این زمینه ارائه کرده و به عضویت رسمی سازمان دبلیوپی‌او برسیم. فخر با بیان اینکه سالیان دراز این صنعت بدون تشکلات و تعاملی قانونمند بوده است، تصریح کرد: با ورود به این سازمان زعفران، پسته، خرما و سایر محصولات کشور دیگر به‌صورت فله به خارج صادر نخواهد شد و تاکنون نیز با برگزاری دو شورای سیاستگذاری با تشکیل ۳ کمیته اجرایی، علمی و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های اولیه برای عملیاتی کردن موضوع انجام شده است.

 

جهت‌گیری اقتصاد، حضور پایدار در بازارهای جهانی 
سلیمانی، معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در نخستین جشنواره و نمایشگاه برترین‌های صنعت بسته‌بندی کشور درباره این صنعت و پیشرفت‌های آن در کشور اظهار کرد: بخش خصوصی باید به حمایت‌های دولت دلگرم باشد تا بتوان با همیاری یکایک اعضا این صنعت را به جایگاه اصلی آن رساند.
وی افزود: صنعت بسته‌بندی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است؛ در همین زمینه سعی می‌شود با ارتباط و تعامل با سایر کشورها به اهداف موردنظر در این صنعت دست یابیم.
سلیمانی خاطرنشان کرد: جهت‌گیری اقتصاد کشور، حضور پایدار در بازارهای جهانی است که الزامات خاص خود را می‌طلبد و بحث بازاریابی و مشتری ازجمله مبانی مهم در این زمینه به شمار می‌رود.
سلیمانی با بیان اینکه لازمه بازاریابی درست، بسته‌بندی است، گفت: بازاریابی درست از نظر بعد اقتصادی باعث افزایش ارزش افزوده شده و از طرفی نشانگر فرهنگ کشور است و علاوه بر این موجب حفظ شأن و حرمت مشتری نیز خواهد شد.
وی در ادامه درباره اقدامات و حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه اظهار کرد: اقدامات جدی در این زمینه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام و سعی شده تا تولیدات صنعتی مورد توجه قرار گیرد و علاوه‌بر این سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران نیز با پوشش حدود ۹۲ درصد از کسب‌وکار کشور اقدامات جدی در این زمینه انجام داده است.
سپهری، رییس موسسه کار و تامین اجتماعی نیز در نخستین جشنواره برترین‌های صنعت بسته‌بندی کشور با توجه به جایگاه ویژه در حوزه کارآفرینی و اشتغال کشور موضوعات و ابعاد مختلف در این زمینه را مطرح کرد و گفت: باید برای رسیدن به اشتغال پایدار به موضوع بازار اهتمام ویژه‌ای ورزیده و برای بسته‌بندی به‌عنوان رکن اصلی و اساسی در اشتغال، اهمیت ویژه‌ای قائل شویم.

 

 

 


  منبع خبر: http://www.smtnews.ir           تعداد بازدید: تعداد مطالعه: 2821           تاریخ انتشار: 1393/12/25


 

دیدگاه کاربران